Obawy przed przyszłością.

carrie

Dziś trochę ponarzekam i podzielę się z wami moimi obawami dot. obecnego i przyszłego rozwoju rynku gier. Nie jest to nic odkrywczego, powiem więcej! Jestem pewien, że znajdzie się ktoś taki, kto nie dotrwa do końca. Niestety jak to mówią nie dogodzi się wszystkim:)  A ja muszę niekiedy napisać coś po czym będę mógł w przyszłości powiedzieć- „A nie mówiłem?.”

Smartfonowe rewolucje i usieciowienie do końca.

Z dnia na dzień doświadczam rewolucji. Jest to zmiana na tyle duża, że zaczynam się nieco obawiać, czy moje zamiłowanie do retro gier nie staje się jeszcze bardziej odległe od tego, czym gaming jest obecnie.Patrząc na premiery kolejnych generacji konsol i zapowiedziane gry odnoszę wrażenie, że coś się zmienia. Zmienia się na tyle, że moje predyspozycje growe zaczną powoli odrzucać wiele na pewno ciekawych, ale nie potrzebnych dla mnie opcji. Nie czuje potrzeby rywalizacji tylko i wyłącznie z  żywym przeciwnikiem, nie chce korzystać z aplikacji na androida/ ios-a, by coś uzyskać w grze. Chcę grać. Dostać dobry Single Player. A nie być uzależnionym od tego kiedy wyłączą mi serwery lub być skazanym na brak dostępnych przeciwników w momencie utraty popularności danego tytułu. Wszak biorę pod uwagę fakt, że to wszystko o czym wspomniałem to moja przyszłość w tym wirtualnym hobby, ale czy faktycznie wydawanie gier bez singla (szczególnie tych dobrych) to ciekawy i godny pochwały pomysł? Co prawda są na to pewne sposoby. Począwszy od kupienia nowej konsoli i trwania przy niej wraz z generacją. Przyznam jednak szczerze. Nigdy nie było mnie stać na granie w najnowsze tytuły i jakoś  odupszczenie podążania za tłumem otworzyło przede mną ścieżkę poznawania różnych rejonów tego co przez wielu dzisiejszych graczy nie zostało odkryte. Sprawia mi to cholerną radość. No, ale wciąż patrzę na to co jeszcze mnie będzie czekać i wciąż się obawiam.

titanfall

Nintendo w Polsce

Znowu nadchodzi czas, w którym wielu z fanów Nintendo wierzy w zmiany na polskim rynku. Wiara ta prowadzi do marzeń o przyzwoitych cenach i normalnym widoku Wii U na półkach sklepowych. Niestety widzieliśmy już pewien upadek budzący w tym nadchodzącym przypadku pewne wątpliwości. Poprzednia firma ruszyła mocno z kopyta. Reklamy w tv, premiera 3dsa, ochy i achy. Wszystko na nic. W moim mniemaniu nie udało się nakreślić Kowalskiemu czym jest 3ds, entuzjazm zgasł i zrobiło się jakoś tak smutno i cicho do aż momentu osierocenia dystrybucji w naszym kraju. Do tego cały problem polegający na braku gier. Co prawda, grać jest w co. Ale wybór nie powali na kolana np. byłego posiadacza x360, czy ps2.

0002SMLU2H8NM60F-C116-F4

Youtube dziwnieje

Pieniądze zaczynają przysłaniać idee całego portalu. Ludzie tworzą tam treść jaką chcą! W wielu przypadkach cholernie ciekawą i jakoś tak wszystko to co się ostatnio wokół YT dzieje powoduje, że wielu może zrezygnować biorąc pod uwagę fakt dziwaczne roszczenia dot. ich materiałów i inne mniej lub bardziej bezsensowne zaczepki. Tu nie chodzi tylko o pieniądze. Wielu tworzy materiały spędzając nad nimi masę czasu. Montują, wykorzystują prawa do cytatu, korzystają z materiałów promocyjnych i co? Materiał może nie zostać zmonetyzowany, co gorsza nawet mogą go nawet zablokować ze względu na wątpliwości (często z kosmosu). Na co te starania? Ludziom się odechce, zapewne wielu wartościowym twórcom. Co gorsza! Z jednej strony atakuje się twórców korzystających z legalnych źródłem, a z drugiej wciąż jest masa filmów, które na sto procent legalne nie są. Z nimi jednak póki co nie robi się nic.🙂

money1

Konsole przenośne vs smartfony

Co roku słyszymy, że smartfony wygryzą konsole stacjonarne. Patrząc na to jak wygląda sytuacja w obecnej chwili przestałem być tak spokojny jak dotychczas. 3DS i Vita nie cierpią na totalnie dobrą sprzedaż i za Chiny nie mam pojęcia, czym jest to spowodowane. Słyszałem spekulacje, że to ostatnie tchnienia konsol przenośnych jakichkolwiek. Tego bym nie chciał. Choćby ze względu na to, że sam nie gram w gry mobilne i u mnie konsole przenośne były tym, co na zawsze powinno mieć specjalne miejsce w przyrodzie.

vita-3DS-apple

Moich bojaźni w temacie gier pojawia się  dość sporo i to powyżej to tylko część z nich. Czego Wy się boicie? Podoba wam się to jak obecnie wygląda sytuacja growa i około growa? Czy cieszycie się z ogólnego toku rozwojowego gier i sytuacji rynkowej?

6 responses to “Obawy przed przyszłością.

  1. och, dobry single player… to se ne wrati😉. A dzisiaj jeszcze, gratis, nie pograsz sobie jak np. nie pozwolisz grze sprawdzić aktualizacji na serwerze… i gra ma gdzieś czy ty tego chcesz czy nie😉. Wkurzyłem się kiedyś, jak kupiłem Napoleona Total War i przez dwa tygodnie cholerstwo nie chciało się uruchomić bo do uruchomienia potrzebowało ściągnąć aktualizację, tylko że serwer nie chciał współpracować. Service okazał się bezsilny. Nie działa? Masz pecha. Kup se inną grę😉

    • Święta prawda.Kiedyś istniała „technologia Jutra” teraz jest technologia dnia dzisiejszego. Dziś jest to funkcjonalne, a co potem? Już wydałeś pieniądze najwyżej nie będzie działać. To najważniejsze.🙂

  2. Też mnie martwi wszędzie dodawanie na siłę trybu multi, który dla mnie jest kompletnie zbyteczny. Jednak z drugiej strony mam jeszcze sporo tytułów zaległych, a czasu coraz mniej więc mam jeszcze w co grać na bardzo długo. Poza tym co jakiś czas pojawia się jakaś indie gra, która porywa mnie swoją fabułą lub mechaniką i tak jakoś leci. Dodatkowo jest jeszcze zapowiedziany Wiedźmin 3, w którym pokładam nadzieję na bardzo długie granie. Dzięki temu wszystkiemu jednak jakoś w miarę pozytywnie patrzę w przyszłość.

    • No cóż. Co do zaległości to ja wciąż mam ogromne:) Tym bardziej, że wciąż wiele systemów pozostało do zdobycia, a w tym wiele kultowych gier. Nie mówiąc już o poprzedniej generacji, która stoi pełna gier. Może faktycznie zbyt daleko sięgam obawami. No, ale cóż.:D

Skomentuj

