Za co można pokochać Nintendo

Dziś mogę zostać posądzony o wszelkie teorie spiskowe w których to w tym tekście próbuje was namówić do swoistej religii, kultu czy czegokolwiek innego.Tak jednak nie jest i nie zamierzam was do niczego przekonywać. Firma Nintendo jest już na rynku od kilkudziesięciu lat to też nie ma sensu przekonywać tych którzy nie są przekonani. Poza tym to nie jedyny plan na temat odczuć do tej firmy jaki zamierzam poruszyć. Po krótkim wstępie zapraszam!

 7.Konsole

Przez wiele lat Nintendo było synonimem konsol przenośnych w Polsce i na świecie. Wielu próbowało się z tą firmą. Mało tego! W wielu przypadkach konkurencyjne sprzęty były lepsze technologicznie. To jednak nie przesądziło o wszystkim. Bowiem pokolenia jakie wychowywały się wraz z kolejnymi konsolami dorastały i z pełnym zaufaniem wręczały kolejne generacje swoim pociechom. Warto też dodać że patrzenie „Big N” na konsole od lat się nie zmieniło. Konsola to sprzęt do grania, a nie centrum multimedialne z bluray, dvd lub innymi rozwiązaniami które mają wyjść naprzeciw.

 6.Postacie

Mario, Luigi, Donkey Kong, Peach, Samus, Link…. Jest tego cała masa. Mimo bajkowego designu tylko głupiec może stwierdzić że te gry to popierdółki dla dzieci. Głupiec lub ktoś kto nigdy w te gry nie grał. To błąd i to duży! Gry te nadają się dla każdego i każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli jednak uważasz że krew i flaki na ostrzu są niezbędne by dobrze się bawić to w tych grach tego nie uświadczysz:)

5.Fani

Bez rzeszy tych właśnie ludzi ta firma mogłaby nie być tak rozchwytywana. Z fanem N można bez problemu pogadać na temat każdej konsoli i firmy. Nawet tej konkurencyjnej. Przestrzegam cie jednak. Nie atakuj czegoś czego nie potrafisz zrozumieć:)

 4.Pokemony

Gier z pokami wyszło mnóstwo. Mnóstwo też wyszło odcinków serialu na podstawie gry (tak, gra była pierwsza!) i filmów. Są tacy, to nie żart którzy kupują konsole wąsatego hydraulika tylko dla pokemonów. Tak było z dsem, gameboyem i teraz sprzedaż na pewno skoczy w przypadku nowego tytułu poków na 3dsa. Ja powiem bez bicia. W poki nie gram i nie pojmuje tego fenomenu. Przyznam również, że próbowałem. Nie wyszło.

 3.Gadżety na licencji

Począwszy od patyków do dsa kończywszy na maskotkach. Podejrzewam że pieniądze z gadżetów dochodzą czasami do pułapu równemu z tym ze sprzedaży gier i konsol. No i wcale się nie dziwie. Są wykonane z wielką starannością i przyznać trzeba że nawet najbardziej szary pokój zmieni się nie do poznania z kolorowym stworkiem.

2.Gry

Dostępne tylko na sprzęcie od N. Zazwyczaj wszystkie tytuły to system sellery i nie ma się co dziwić ( bo nic innego nie jest warte uwagi! Żartowałem:D). Co mają w sobie te gry? W zasadzie grają na tym co dobrze już się zna. Seria kirby ma praktycznie te same stworki od najstarszej do teraźniejszej części. Czy komuś to przeszkadza? Nie.  Możliwe że czasem można stwierdzić że dostajemy to samo w nowym pudełku. Jednak zazwyczaj smakuje to równie dobrze co części poprzednie. Któż z nas nie lubi tego co już zna?

 1.Nintendo to firma z tradycją

Co mam na myśli? To że przy wii u, wii mogliśmy zakupić stare dobre tytuły z dawnych generacji. Wielokrotnie mogliśmy też dostrzec smaczki 8 bitowych tytułów w różnych miejscach. Przykład? Moment w którym z wii shopu pobieramy jakąś gierkę. Mario w tym czasie biega w kółko i wali pięścią w pixelowe murki z których wylatują monetki. Pomysł przemocny, a i wykonanie czadowe.

To już wszystko. Po tym tekście możecie stwierdzić że mocno przesadziłem i nie widzę nic poza tą firmą. Otóż widzę. Dostrzegam też jej wady. Jednak o tym już wkrótce!

7 responses to “Za co można pokochać Nintendo

  1. Ninny bardzo sznuje za zasługi, jednak co do ostatniej polityki firmy to mam jednak pewne zastrzeżenia. Może jednak tak:
    NES/SNES – super czasy dla Nintendo, super gierki, super sprzęt, super podejście do klienta.
    N64/GC – super sprzęt, super gierki, dobre podejście do klienta
    Wii/WiiU – beznadziejny sprzęt, super gierki, beznadziejne podejście do klienta.
    Tak by to można najkrócej streścić;)

    • Ja w dalszym ciągu wierzę w tą firmę i w zasadzie z wii jestem zadowolony że hej. Wii U natomiast jest na dobrej drodze bym też był ku tej maszynce pozytywnie nastawiony.Każdy ich dotychczasowy pomysł do mnie trafia. To co nie trafia, lub nie może trafić pojawi się jakoś w tym tygodniu w formie średniej długości tekstu:)

      • Co do Wii i machania Wiilotem, to też jestem nastawiony na tak. Nintendo zawsze szukało nowych rozwiązań w każdej z generacji i to im się chwali. Zastrzeżenia mam raczej do bebechów ich obecnego sprzętu i mocno nieadekwatnej ceny za te konsole w stosunku do ich możliwości, a także za swego rodzaju przymuszanie, czym charakteryzował się od zawsze Microsoft ale nigdy nie Ninny, niestety zaczęli się tego uczyć.
        Ale po kolei – Wii to GC z lekko podniesionymi zegarami CPU i GPU. W momencie premiery Wii, nowy GC kosztował 200-300zł a Wii 1000-1200zł (dla mnie zwykłe zdzieranie z klienta, bo niby co im tak nagle podniosło drastycznie cene produkcji? Inna obudowa?;P)
        WiiU to Wii z dodanymi dwoma rdzeniami do archaicznego (i taniego w produkcji jak barszcz) CPU oraz w jakimś stopniu zmienione GPU (w jakim nie chcą się przyznać, za dużych zmian tam jednak nie wprowadzili bo ta konsola nie może się równać technologicznie z PS3/X360 a co dopiero z PS4/X720) a cena? Mówi się że (mocniejsza pewnie z kilkadziesiąt razy) PS4 będzie kosztować mniej niż 2000zł a WiiU z bebechami sprzed 12 lat kosztuje 1300-1800zł (zależnie od wersji i sklepu) znowu czyste zdzierstwo. Przecież koszt produkcji tej konsoli z pewnością nie przekracza 200zł – niech by to kosztowało 600-700zł to bym jeszcze nic nie mówi.
        No i wymuszanie na klientach różnych rzeczy, o co mi biega? Wyjaśnie na przykładzie Zeldy i premiery Wii. Nowa wówczas Zelda (już nie pamiętam która to była) była gotowa zarówno w wersji na Gacka jak i na Wii, ale stucznie wstrzymywano premierę na GC co by na nie mogących się doczekać fanach Linka wymóc zakup nowej konsoli.
        Nie lubię tego typu zagrywek, to wszystko pokazuje że Nintendo przestało kierować się zadowoleniem swoich klientów, jak w poprzednich generacjach, (za co ich bardzo szanowałem) a zaczęło kierować się tym samym co inni – żądzą pieniądza…
        No i na koniec – nie czuje się już targetem Nintendo, poszli w stronę cassuali – ok, ale dlaczego zapomnieli o hardcorowcach?;)

      • Co do wii, wii to nie gc tak jak się zwykło mówić, tak samo grafika nie jest równoznaczna z ps2. Mówię to z pełną świadomością bo posiadam każdy z tych sprzętów na stanie i porównanie ilości detali i swoiste zastosowanie cieni i rozświetleń w grach powoduje że jestem tym bardziej pewny swego zdania na ten temat. Co do zeldy, pamiętam dokładnie tą sytuacje i dla mnie to akurat dobre posunięcie, spójrz ile konsol miało swoją premierę bez system sellera na starcie. Prawda jest jednak taka że n to firma. Zadaniem firmy jest zarabiać i dawno już się nie łudzę że któraś z obecnych firm nie próbuje wywrzeć na mnie nacisku lub wprowadzać swoich standardów kosztem mojej wygody. Jednak dostrzegam że N robi to póki co najmniej. Fakt może usługi cyfrowe są zacofane jednak ciesze się że w przyszłości nie przyjdzie mi sie mam nadzieje spotkać z aktualizowanym setki razy menu z dorzucanymi reklamami tak że trudno mi się w tym połapać. Tak jak powiedziałem szanuje każdą firmę i sprzęt bo prędzej czy później w każdy z nich się zaopatrzę. Cieszę się jednak że każda konsola oferuje inne podejście. Standaryzacja była by nudna. COD: MW3 np. na wii smakuje zupełnie inaczej.:) Pozdrawiam!

  2. Nie zrozum mnie źle, ja lubię Nintendo, napisałem tylko co mi się w ich polityce nie podoba… a co do konsol, to w tej generacji dojdzie Steambox od Valve. Pewnie wyłącznie z dystrybucją cyfrową, ale jestem ciekaw czy dadzą radę uszczknąć trochę tortu dla siebie i kosztem kogo.

    • spokojnie:) rozumiem cie bardzo dobrze:P gramy po tej samej stronie konsoli:P🙂 mi też nie wszystko się oczywiście podoba. Steambox ma olbrzymi potencjał z racji tego że jego target to ludzie którzy ze steama dawno korzystają:).

      • Co mnie osobiście cieszy całość będzie chodziła na Linuksie;)

Skomentuj

