OUYA – kilka słów o małej rzeczy.

Rok 2012 przyniósł nam wiele nieoczekiwanych zwrotów zdarzeń. Przez wiele lat ludzie myśleli że linux to straszna platforma nie nadająca się do gier. Tymczasem steam pojawia się na linuxie z rozwijającą się biblioteką gier właśnie na ów system. Kolejnym zaskoczeniem jest mowa o steamboxie który to byłby kolejną alternatywą dla obecnych konsol stacjonarnych. Jednak nie o to chodzi. Jak sami przypuszczacie zerkając na tytuł. Samym potwornym zaskoczeniem 2012 roku jest nowy jak twierdzą autorzy pomysłu rewolucyjny produkt. Mowa tu o OUYA.

Czym jest OUYA?

Jest to nowa konsola stacjonarna do gier oparta o system android 4.1 umożliwiająca dzięki temu odpalanie gier i aplikacji z google play jak i tych specjalnie pisanych na ów sprzęt. Również warto zauważyć że OUYA dostanie możliwość obługi onlive. Czyli środowiska do grania w chmurze. Kilka słów o onlive możecie znaleźć we wcześniejszych notkach. Co w środku? Generalnie miejsca na olbrzymie podzespoły nie ma. Bowiem konsola jest mniejsza niż kubek do kawy. Co jest więc w środku? Grafiką zajmuje się tegra 3, pamięci mamy 1 gb ram i 8 pamięci flash na dane. Jakimi wyjściami dysponuje OUYA?
WIFI, HDMI, ethernet i usb no i zasilanie.. Myślę że sprzęt jest warty tych 99 dolców. Zresztą nie tylko ja tak twierdze. Początkowo twórcy tego „malucha” na kickstarterze prosili o 950 000 dolarów.Dostali 8 569 475 dolców. Czy ta masa ludzi która wsparła projekt może się mylić? Raczej nie.

AJ Łona- dlaczego?

Jestem kolekcjonerem, cena mnie nie boli, Design, wiele możliwości i kolejny gracz na rynku.Czy wielki? Nie ważne. Coś się zmienia i OUYA jest tego przykładem. To co pokaże to maleństwo zadecyduje o tym czy na dobre.

Co wy myślicie o OUYA? WARTO?

OUYA.PL tu trochę więcej o tym projekcie.

3 responses to “OUYA – kilka słów o małej rzeczy.

  1. ja się ze steamem nie pokochałem kiedy nie mogłem uruchomić przez ponad tydzień nowo kupionej gry (Napoleon: TW) tylko dlatego, że nie mogłem ściągnąć z serwera jakiejś aktualizacji… od tamtej pory trzymam steama na offline😉

    • Jeżeli chodzi o takie i tym podobne serwisy to miałem ostatnio bardzo „bliskoznaczne” zdarzenie. Otóż, co jakiś czas loguje się na platformie ONLIVE i ostatnio doskwiera mi informacja ” serwery są zajmowane, proszę czekaj”. Dla osoby która nie płaci tak jak ja, tylko gra w triale ok. Jednak gdybym za ową usługę płacił to nieźle bym się wkurzył. No bo przecież jak to? Zapłaciłem za grę bądź dostęp do niej to chcę pograć. No i właśnie dlatego kocham Pudełka… Pozdrawiam i dziękuje za komentarze.

      • ano, pudełka mają to do siebie, że grasz kiedy chcesz, a nie wtedy, kiedy akurat nigdzie nie ma awarii a sieć nie jest przeciążona😉

Skomentuj

