Słaba GRAfika

Poznajmy pana x. Pan X jest 15 letnim dzieciakiem który stoi w dziale gier video i zamęcza ekspedienta który tam pracuje wciąż jednym i tym samym pytaniem zmieniając tylko tytuł gry o którą pyta.Pytanie nie brzmi czy fajna, jaki jest potrzebny czas by ją ukończyć, czy często się sprzedaje, nie pyta również  o gatunek gry którą trzyma w łapie. Pytanie brzmi „czy dobra grafika?”. Kto stworzył taki schemat? Przecież dzieciak sam się tego nie nauczył. Co najwyżej od innych dzieciaków które zapatrzone są w starszych kolegów.

Kto więc spowodował owy problem? Wydawcy i twórcy konsol. Całe życie przyglądam się jak o zawsze ścigano się na specyfikacje sprzętowe. Jak coś ma 100 tysięcy polygonów na nanosekundy to już jest dobre, niszczy wszystko co możliwe i inne gry i konsole niech sie chowają. Świat stanął na głowie. Twórcy gier jednak nie zatrzymali się już na samej grafice w rozgrywce. Chcą by ów Pan X. nie grał tylko oglądał jakie cudowne dzieło osiągnięto. Smutne? Owszem smutne bowiem jest naprawdę  wiele tytułów w które dany 15 latek nie zagra do momentu wydania jego odświeżonej wersji.Twórcy rozumieją jaki rodzaj graczy stworzyli co możemy zaobserwować teraz przy okazji wydania nowych wersji gier które doskonale znamy. Gdyby ów Pan X. chciał zagrać w tą samą gre z 10 letnią grafiką w oryginalnej wersji zapłacił by 30 zł ale jednak woli zapłacić ponad 200. Twórcy zawsze wiedzą co robią a gracze od młodych lat dają się w to wplątać.

 

GRAMODRANA

9 responses to “Słaba GRAfika

  1. Dlatego cieszę się, że gdy ja byłem dzieckiem grafika nie stała na wysokim poziomie. Liczyła się wtedy pomysł, oryginalność i nowatorskie rozwiązania w grze.

    • Tamta grafika pozwalała rozwijać wyobraźnie. Z nowymi grami jest trochę jak z wszelkimi nowinkami które mają ułatwić nam życie.Posiadamy ich coraz więcej by zaoszczędzić czasu,by ułatwiło nam to życie.Skutek jest jednak odwrotny.Z grami zaś jest więcej grafiki mniej dopowiedzenia.Dziecko nie musi marzyć i czegoś sobie wyobrażać.Ma wszystko na tacy.

  2. Osobiście gram tylko pececie (jest w domu jeszcze Wii, ale niezbyt mnie kręci). Nie da się obecnie robić gier z gorszą oprawą audio-wizualną, bo my się nie umiemy cofać. Producenci powinni zwracać uwagę na gameplay w pierwszej kolejności. Nawet słaba grafika lub fabuła nie zniszczą gry, w którą będzie się chciało grać. Z kolei świetna grafika nie świadczy o tym, że gra jest słaba.

    • Otóż da się.Ludzie tęsknią za tamtymi czasami.Spójrz choćby na fenomen Minecrafta, gier indie (retro city rampage,hotline miami). Świetna grafika i dobre gry? No pewnie że tak! jestem za! Sam uwielbiam grać w nowe tytuły i czuć innowacje. Miałem tylko na myśli że grafika to nie wszystko, a developerzy zachowują się tak jakby niekiedy było to wszystko co jest warte uwagi w grze.Następnie taki stan rzeczy przyswajają dzieciaki i mamy słabe tytuły z cudowną grafiką.Na szczęście mamy też dobre gry z cudowną grafiką.

      Co do wii.Polecam madworld, no more heroes i jeszcze wiele innych. a są jakieś konkretne powody dlaczego wii cie nie kręci?

  3. Nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji, w której wszyscy producenci przerzucają się na retro-grafikę we wszystkich swoich produkcjach. Za dużo pieniędzy mają ze sprzedaży odpicowanych gier polegających na klikaniu w odpowiednim momencie.

    Co do konsoli, to ostatnio prawie wgl czasu na granie nie mam (w tym tygodniu nie odpaliłem żadnej gry poza Saperem). Mam na głowie bloga, szkolna gazetę, naukę i klocki (jak dorosnę, chcę zostać AFOLem). Wygodniej mi grać na komputerze, bo Wii musiałbym wyciągać z szafki i podpinać. Poza tym nie bardzo mam w co grać. Konsolę dostał brat jakiś czas temu i kilka gier do niej i nie ma tam nic interesującego dla mnie.

    • Ja też nie bardzo jestem sobie to w stanie wyobrazić.Zresztą nie ma co z tym walczyć skoro w tym wielkim świecie gier jest miejsce na te gry odnoszące się do oldsql-u i te które są na miare kolejnego crysisa. Co do czasu na granie.Cóż ja też nie zawsze go mam.Czasem są dni w których wole napisać tu o grze lub konsoli niż zagrać.Z racji tego że zajmuje to mniej czasu którego czasem nie mam, lub nie mam siły grać.(grywam raczej wieczorami) Jednak i tak to co w życiu robię pozwala mi znaleźć czas na gry i kolekcjonowanie wszystkich związanych z graniem tematów. Pozdrawiam i zapraszam do komentowania jeśli coś cie zainteresuje lub chciałbyś wyrazić swoją opinie.Konwersacja to to czego bym chciał na tym blogu.

  4. cóż… ja czekałem na nowe UFO. No i niby jest… trójwymiarowe i jakieś takie dziwne, że sobie od razu odpuściłem. W nowego Jagged Alliance nawet próbowałem pograć, ale… choroba… skasowałem triala, zainstalowałem starego Wildfire. Pozytywnie zaskoczył mnie natomiast Wing Commander Saga – robiony przez fanów, moim zdaniem przerasta oryginał i zapewnia kupę zabawy. Większość gier jest jednak przereklamowana. Nakłady idą na grafikę, nie na scenariusze. Wszechobecny kult statystyk powoduje, że bardziej liczy się właśnie ilosć spędzonych nad grą godzin niż jakość tych godzin.

  5. Ostatnio pytałem przyjaciela czemu nie zamierza grać w Dishonored (nie uważam, że to dobra gra, po prostu zdziwiłem się, bo wydawało mi się, że to gra w jego guście). Odpowiedział, że nie odpowiada mu rysunkowa stylistyka (mogę zrozumieć) i to że gra wygląda jak sprzed 5 lat (ciężko mi pojąć). Cóż – faktem jest, że sprawy gdzieś się popieprzyły – ludzie kupują nowe, lepsze komputery
    i chcą móc się pochwalić, że płynnie chodzą im nowe strzelanki. Przykre. Z drugiej strony – kiedy patrzę na dwuwymiarowe platformówki, które chcą opowiadać o ważnych sprawach, też myślę – nie tędy droga – poważne tematy wymagają poważnej oprawy.

    Chciałbym dożyć czasów, w których rynek growy będzie równie bogaty, jak ten filmowy. Póki co – jest mi dość ciężko znaleźć w grach coś dla siebie.

Skomentuj

